Belastinghulp voor ouderen met AOW/Pensioen

Belastinghulp voor ouderen met AOW/Pensioen

Belastinghulp voor ouderen met AOW/Pensioen

Geplaatst op 1 april 2019

Hulp bij belastingaangifte en zorg- en huurtoeslag

Belastinghulp

Kwartier Zorg & Welzijn beschikt over een groep deskundige vrijwilligers die u kunnen helpen bij het invullen van de belastingaangifte en het aanvragen of wijzigen van de zorg- en huurtoeslag. Het gaat hierbij om eenvoudige, niet al te ingewikkelde aangiftes.

Voor wie

De belastinghulp is er voor ouderen die AOW ontvangen en in Hoogezand, Sappemeer of omgeving wonen. In aanmerking voor hulp komen AOW’ers met een beperkt inkomen en eigen vermogen (spaargeld en beleggingen):

  • Inkomen: AOW en niet meer dan € 10.000,- bruto aanvullend werkgeverspensioen per jaar
  • Vermogen: tot maximaal € 50.000,-

Ouderen die naast de AOW een pensioen ontvangen tot ongeveer € 4.000,- kunnen mogelijk dit jaar geld terugkrijgen van de belastingdienst.

Kosten

Kwartier Zorg & Welzijn brengt voor het invullen van uw aangifte een kleine bijdrage in rekening. Deze is afhankelijk van uw inkomen. Met uw bijdrage worden de onkosten vergoed die de vrijwilligers moeten maken om de aangiftes te verzorgen.

Hoe werkt de belastinghulp?

Een vrijwilliger vult bij u thuis de aangifte in en zorgt ervoor dat de aangifte wordt verstuurd naar de belastingdienst. U ontvangt een kopie van de verstuurde aangifte.

Aanmelden

Indien u zich aan wilt melden voor hulp bij het invullen van uw belastingaangifte, het aanvragen of wijzigen van zorg- of huurtoeslag, kunt u bellen of mailen met Kwartier Zorg & Welzijn.

Kwartier Zorg & Welzijn             

T          0598 – 36 49 00
E         info@kwartierzorgenwelzijn.nl