Informatiebijeenkomst – (Vrijwilligers)vergoedingen en fiscale gevolgen

Informatiebijeenkomst – (Vrijwilligers)vergoedingen en fiscale gevolgen

Informatiebijeenkomst – (Vrijwilligers)vergoedingen en fiscale gevolgen

Locatie: Kwartier Zorg & Welzijn, Laan van de Sport 2 in Hoogezand
Datum: 21/02/2018
Tijd: 19:30  tot  21:30

Laat je niet onaangenaam verrassen door de Belastingdienst! Stichtingen en verenigingen die vergoedingen betalen zijn aan fiscale regels gebonden. Voorkom onverwachte naheffingen. Van tijd tot tijd wordt de regelgeving op onderdelen aangepast. Om u bij te praten over de laatste ontwikkelingen organiseert het Vrijwilligerscollege op 21 februari een bijeenkomst.

Het uitbetalen van (on)kostenvergoedingen aan vrijwilligers en ZZP’ers, het inhuren van een artiest of iemand die zijn diensten aan de stichting of vereniging verleent, maar ook het uitreiken van cadeaubonnen en kerstpakketten is niet altijd zonder fiscale gevolgen. Na de bijeenkomst herkennen deelnemers situaties waarbij mogelijk fiscale regels gelden en weten zij de benodigde informatie te vinden. Er is ruimte om ervaringen uit te wisselen.

Over de trainer
De bijeenkomst wordt gegeven door Meindert Baptist, financieel controller bij Kwartier Zorg & Welzijn. Hij praat de deelnemers bij over de (fiscale) voorschriften, waarbij tevens de ontwikkelingen worden besproken binnen de wet- en regelgeving zoals de wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties).

Aanmelden
Er zijn geen kosten aan de training verbonden, maar aanmelden is wel vereist. Dat kan via onderstaand aanmeldingsformulier.

Kom in contact over dit onderwerp